MER OM MIN RESA TILL LONDON

Jag fick många fina kommentarer av er, frågor och tips. Så nu tänkte jag berätta lite mer för er om min resa till London som börjar närma sig! 
Kärnan till att jag åker är att jag vill förbättra min engelska. Men också för att jag alltid har drömt om storstäder. Jag var inne ett tag på att bli utbytesstudent i USA men sedan kände jag att det var för lång tid och att jag ville inte missa ett år på gymnasiet. Istället kom jag och mina föräldrar på den brillianta idén att åka till London, bo hos våra goda vänner och hitta en engelskakurs att gå på. Och det gjorde vi! 

Min skola
Min mamma är grym på att hitta fina hotell osv. så hon kom hem en dag och sa att hon hade hittat en skola som såg lovande ut. Och jag höll med. 
EC English heter skolan jag ska gå på, en internationell skola som man kan hitta i USA, Canada och UK. De har olika inriktningar på sina kurser, jag valde General english course. De har även en mer språkresa-liknande kurs annordnad för ungdomar, där man kan få boende, utflykter osv. Men jag vill känna mig fri och göra vad jag vill under min vistelse. Min skola ligger i Euston, alltså väldigt centralt. Går jag ner några kvarter kommer jag till Oxford Street och det ligger även nära Regent's park. 
Det kommer att vara halvdagar, förmiddag eller eftermiddag. Vad jag har förstått satsar de mycket på att tala, diskussioner osv. och skriftliga inlämningar. Sådant som jag tycker är roligt och behöver öva på! 

Man kan anmäla sig året om, och kursen startar varje måndag. Man väljer själv hur många veckor man vill studera. Alltså en väldigt flexibel skola, vilket är toppen! 
 

Bilder från skolan.

Resterande tid 
Många har också frågat vad jag ska göra när jag inte studerar. Herregud, jag kommer att befinna mig i London, det finns massor att göra!! Jag håller på att skriva en lista på saker jag vill se och göra. Mat/Cafe listan är längst haha. Att jag ska vara själv är det också många som frågar om. Jag älskar att vara själv, att upptäcka nya saker på egen hand och att få bestämma vad jag vill göra. Sedan kommer jag ju att bo hos vänner till familjen som bla. ska ta med mig till deras hus i Brighton (hur nice?!), visa mig bästa shoppingställena (vad jag har hört). Så jag blir ju inte ensam. Förhoppningsvis kanske jag träffar någon att umgås med från skolan också. 

Glöm inte, att om ni har några londontips tell me, så kan jag skriva upp dem på min lista hihi! 
 

- Ellen -

Lite varstans i London dyker små stånd upp som heter Lola's Cupcakes - missa inte! Världens godaste cupcakes! Finns bland annat på tunnelbanestationer och köpcentrum.

2014-12-10 @ 16:11:07
- Ellen -

Haha såg nu att dessa är gamla inlägg, never mind!

2014-12-10 @ 16:15:15

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: