LONDON THIS SUMMER

Nu kan jag inte hålla mig längre! Idag om en månad, 31 dagar, åker lilla jag, själv till London i två veckor. Jag kommer att bo hos vänner och läsa en engelskakurs på en internationell skola mitt i storstadspulsen. Halva dagen kommer gå åt till studierna och resten av tiden kommer jag att få lära känna London på egen hand, samt plugga en hel del. Resan är alltså inte arrangerad av något företag.
Detta är någonting jag alltid har drömt om, att få vista mig i en storstad helt själv och att få känna storstadskänslan under en längre tid. Jag älskar också det engelska språket och skulle gärna vilja studera eller jobba i ett engelsktalande land när jag bli äldre, därför ser jag detta som en stor förmån för mina framtidsdrömmar. 
Jag har aldrig gjort någonting liknande tidigare och kan erkänna att jag är lite nervös inför skolan, tunnelbanesystemet och allt annat som hör till. Men jag kan knappt bärga mig, kommer bli så himla häftigt!!
Jag är så himla tacksam över att jag får denna möjligheten. Att jag kommer befinna mig på planet om bara en månad får mig att fyllas av glädje. 

Har någon av er erfarenheter av liknande resor eller några bra London-tips? Please, kommentera! ♥

- Alma Bengtsson -

Åh så himla underbart. Vill också!

2014-05-09 @ 06:36:52
URL: http://photoab.blogg.se/
- Matilda -

Åh så kul! Vilken underbar resa du kommer göra! Hoppas allt går som planerat och att du lär dig mycket engelska! Jag skulle vilja göra exakt samma sak som dig, fast jag skulle nog aldrig våga åka helt själv! Väldigt modigt av dig! Kram!

2014-05-09 @ 07:19:32
URL: http://masa.blogg.se
- Linnea -

Du måste åka till Camden Town, kan uppfattas som ett lite konstigt ställe men riktigt häftigt faktiskt. Blir en väldigt stor kontrast till "storstads london", men ångrar inte en sekund att jag åkte dit ett par timmar! :D

2014-05-09 @ 23:48:17
- Louise -

åh vad roligt!! låter som en jättehäftig upplevelse och som du säger en fördel för framtiden! engelskan är ju så viktig :) det skulle vara jätteroligt om du ville berätta lite mer om din resa, hur du fick idén, vilken skola du ska studera på, hur man hittar en sådan engelskakurs under en sådan förhållandevis kort tid (2 veckor) m.m. blev själv intresserad och skulle vara roligt att själv gör något liknande! kram

2014-05-10 @ 11:28:39

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: