Redigeringstips

Några av er har fårgat efter literedigeringstips. Jag är långt ifrån expert men jag tänkte visa er mina enklaste och snabbaste knep när man inte har tillgång till Photoshop. 

Picmonkey.com är en himla bra sida. Klicka in där och ladda upp din bild på "Edit a photo". 

Under Basic Edits (fyrkanten till vänster) finns dessa alternativ. 
1. Resize. Jag börjar med att göra om bilden till den storlek som passar min blogg. I mitt fall 765 pixlar.
2. Sharpen. Här lägger jag på skärpa på bilden. Men överdriv inte. Det brukar räcka med 3/4 i sharpness. 
3. Exposure. Jag personligen tycker om ljusa bilder. Därför brukar jag öka brightness och highlights samtidigt som jag sänker shadows för att färgerna ändå ska synas. 

- cornelia -

kostar det nåogt

Svar: Nej, det är helt gratis!
Laura Kvist

2014-01-11 @ 14:07:44
URL: http://neliaangelaj.blogg.se/

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: