Resor 2014

 Firade in 2014 i Rom med familj och vänner. En vecka fylld av god mat, fina gator, tjusiga affärer och härliga parker. Nyårsnatten blev en festlig och galen sådan, italienare säger jag bara!
Snart där efter flög hela familjen till Kap Verde, ön Sal, för sol och värme. Att se ett afrikanskt land var häftigt tycker jag. Det bjöds på färsk fisk, kritvit strand, dans och sång och färgglada hus. En hel vecka i solstolen med en bok i handen, mycket mer fanns inte att göra vilket vi tyckte var underbart! 

I maj tog mamma och jag en weekend i Köpenhamn. Himla fina och mysiga dagar. Besökte bland annat Glyptoteket, tivolit och lilla sjöjungfrun. Gick långa promenader, strosade på torget och jag fick shoppat en hel del fint! 
Min allra första resa på helt egen fot gick till London för två veckors studerande. Läste en engelskakurs och träffade där nya vänner från hela världen, Brasilien, Sydkorea, Amsterdam... När jag inte pluggade upptäckte jag storstaden. Gick på museum, strosade runt i kvarter, shoppade, fikade, fotade allt fint osv osv. Jag hann bli expert på tunnelbanesystemet och kände mig, de sista dagarna, som en Londonbo. En fantastisk resa som jag är fantastisk glad över!
Hem och vände. Denna gång gick kursen mot Napoli, Italien, med mamma & pappa. Dem bodde i Positano som yngre och känner därför många där nere. På dagarna bilade vi runt till olika stränder, åt otroligt god mat, hälsade på gamla vänner i Positano och gick svettiga promenader. 
Sista resan 2014 gick till Las Palmas, Gran Canaria med Amanda. Det finns absolut ingenting dåligt med denna resa, endast fina dagar och minnen med en fantastisk vän. På dagarna låg vi på stranden och slukade Femtio nyanser av honom, shoppade eller tog oss söderut till öknen. På kvällarna gick vi och åt gott vid strandpromenaden. Efteråt brukade vi sätta oss och ta en drink innan vi strosade hem mellan gränderna. Så lyckad resa!! 


Tänk vad mycket man kan uppleva och se på så kort tid. Min familj älskar att resa och prioriterar detta högt, vilket jag förhoppningsvis också kommer att göra i framtiden. Har ni gjort någon resa 2014? I så fall, vilken var den bästa? 

- Alma Bengtsson -

åkte till England med min bästa vän Malin och det var den bästa resan jag gjort, någonsin. Hängde i London ett par dagar innan vi åkte till Devon för att hälsa på mina vänner. Bästbästbäst

2014-12-28 @ 10:56:50
URL: http://photoab.blogg.se/

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: