Så skippar du höstdeppen

Hösten kan verka mörk och dyster med få lovdagar och kalla mornar. Därför har ni här mina bästa tips för att ändra på den tråkiga synen. 

1. Träning behöver absolut inte vara tråkigt. På t.ex. måndagskvällar (i Varberg) är det ett Fuegopass på Friskis som jag tror att alla hade uppskattat. Det är så jäkla kul och man går därifrån full av glädje och svett. För det är ju  så att man mår hundra gånger bättre när man har en träningsrutin i sin vardag. Och påvägen kommer också de goda matvanorna att haka på. Så varför inte bara börja nu? Bara för att må bra liksom, och vara glad. Vill vi inte alla det? Så mitt råd till alla er som känner er deppiga: Sov, ät bra, träna (lagom mycket) och skratta. 
 
2. Planera, prioritera & gör direkt. Du kommer aldrig att kunna hålla koll på allt som ska göras när osv. I synnerhet om du går på gymnasiet. Nu tänker jag mest på skolan men även utanför också. Under hösten kommer det drösa över dig med saker du måste göra, prov varje vecka osv. Köp en snygg almanacka och skriv in allt och lite till. Prioritera det viktigaste. Jag har fått gå till kuratorn för att få detta intalat i min skalle. Du mår inte bra utav stress, satsa istället på det ämnena du tycker är roliga och känner att "det här kan jag och är min grej!". Acceptera att vissa grejer är man bättre på än andra, och låt det va så. Låt heller inte saker ligga och dröja. Gör dina läxor direkt när du fått dom så är du ledig sen och slipper tänka på att det tråkiga väntar. På detta sättet kommer skolan bli mindre tuff och roligare! 


3. När sommaren är över är det inte lätt att hitta något passande i garderoben på morgonen (iallafall om du frågar mig). Den är bara fylld med ljust, blommigt och somrigt. Ta en tripp till Göteborg och inhandla stickade tröjor i fina höstfärger, mysiga halsdukar och ett par nya skor till säsongen kanske? Denna hösten kommer jag satsa på bootcut jeans, vinröda toppar, päls och mysiga mössor. Man känner sig mycket gladare och piggare om man trivs i vad man har på sig.
 
4. När det är mörkt ute och mycket i skolan är det viktigt att kunna unna sig saker. Ta på dig myskläderna, sätt på en film, köp godis, tänd ett ljus eller köp den där saken som du så väldigt gärna och länge har velat ha efter ett viktigt prov. Börja läs en bok även om du hatar böcker istället för att sitta framför facebook i 3h. Gå på bio, börja följ en ny serie, gå på en höstig promenad med pojkvännen. Inte vet jag vad som gör dig glad. Men gör det for god's sake! Det är de där små sakerna som räknas. 
Jag tänkte beställa hem Lauren Conrads bok Beauty så att jag har någonting att bläddra i under hösten. Har ni annars några riktiga boktips? Kommentera! 

- lala -

laurens bok är såå mysig haha x

2013-09-04 @ 17:39:02
- annie -

superbra inlägg verkligen!

2013-09-04 @ 17:46:13
- Filippa -

Jag har Laurens bok Style och älskar den, så jag kan tänka mig att Beauty är minst lika bra!

Bra tips! Själv tycker jag om hösten, allt mys och kvällar gjorda för serietittande. Och höstkläder är ju enligt mig gudomliga!

2013-09-04 @ 18:04:26
URL: http://filippawahl.blogg.se
- Johanna -

Grymt inlägg hörru! ;)

2013-09-04 @ 20:08:29
URL: http://jyra.blogg.se

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: