Before I die..

1. Jag vill upptäcka alla platser som går att upptäcka. Fabulösa, fattiga, obebodda och världens största städer. Samtidigt som jag drömmer om NYC vill jag också åka till Afrika som volontär. Jag vill simma med delfiner, gosa med tigrar, surfa i Miami, se det krig som man bara får höra om och bestiga världens högsta topp. Jag vill se allt med egna ögon.


2. Jag vill lära mig att dansa balett. En dröm är att vara sådär övernaturligt vig och vacker och dansa runt på en stor scen, kanske Metropolitan i NYC, helt själv och ta emot en hög applodering i slutet. Det är en lång väg dit Laura...
 


3. För att vara lite tjejig då. Som många andra hade jag dödat för att ha en walk in closet i mitt hem, och jag tror jag kommer drömma om det tills dagen jag dör. Jag menar, vem vill inte öppna en dörr som leder till ett rum fylld med vackra kläder som hänger i ordning på väggarna. Och hyllor fyllde med skor och accessoarer. Keep on dreaming, just sayin'.
 


4. Få uppleva det vi i Sverige bara ser på serier och filmer - det typiska High School livet. Just nu kokar det i huvudet på mig 24 timmar om dygnet. Kanske finns det förhoppningar om att detta kommer bli av. Men det är ju tid innan dess så jag återkommer with this fun thing. 

5. Och sist men inte minst, Vara lycklig. Shit vad deep men jag har verkligen tänkt på det här. Det är inte saker som gör oss lyckliga (okej, det finns undantag) men det jag vill fylla mitt liv med är kärlek och upplevelser. Och därför är det nog också viktigt att ta de där läskiga stegen framåt, även om man tvekar. Min mormor och morfar har gjort otroligt mycket i sina dagar, rest överallt, och det har verkligen inspirerat mig. För även om resan inte var den bästa så är det ett minne för livet. Det är precis som en tom bok man ska fylla, och vad du ska fylla den med bestämmer var och en för sig men det är viktigt att sedan känna sig stolt när man som gammal tittar igenom boken/livet. 

- gabbe -

filosofiskt och vackert skrivet :P

2013-05-28 @ 17:36:43
- Viktoria Eriksson -

Fint skrivet, vill också ut och resa :)

Svar: Tack! Då borde du göra det!
Laura Kvist

2013-05-28 @ 18:51:28
URL: http://vickons.blogg.se/
- cecilia -

Åh åk på utbytesår om du har chansen! Min killkompis gjorde det och det var det bästa i hans liv, jag ångrar sååå att jag inte gjorde det, nu kan jag "bara" gå college utomlands (som jag är sugen på) men är SNORDYRT. Hoppas du uppfyller några av dina drömmar. Kram!

Svar: Åh, snälla cecilia! Tack för att du skrev detta, det gjorde mig ännu säkrare på att vilja åka! Hoppas verkligen att det blir av och att jag vågar! Kramar!
Laura Kvist

2013-05-28 @ 19:42:27
URL: http://ceciliahelen.blogg.se
- Madde Andersson -

ååhh walk-in-closet haha det vore ju underbart! jag vill så mkt olika saker med mitt liv att jag inte kan bestämma mig vart jag ska liksom! Skönt att du verkar ha lite koll på vad du vill i framtiden i alla fall :)

Har du ritat den där bilden på din header? :)

Svar: Nej, den hittade jag på weheartit ;)
Laura Kvist

2013-06-16 @ 16:31:39
URL: http://ricos.blogg.se

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: