Au Pair i New York

Mina vänner vet att jag planerar att åka till New York och jobba som Au Pair i ett år efter studenten. Men visste ni det? Nu vet ni, hihi! Det har varit en dröm väldigt länge och enligt mig är ingenting omöjligt. För ett par månader sedan hittade jag en blogg som drivs av en tjej som just gör det jag drömmer om - jobbar som Au Pair i NY. Hon lägger upp jättefina bilder och skriver om vardagslivet i staden som aldrig sover. Vill bara att tiden ska gå lite fortare när jag klickar in på hennes blogg.


- Anonym -

När man ansöker om att bli au pair så får man inte välja vart man vill bo. min syster är au peir och ho hamnade i boston vilket är mycket bättre än new york. Efter ett tag kommer du att trötna på new york, I can promis you! och du har en väldig tur om du får en bra familj att leva med i new york

Svar: Hej anonym! Jasså? Det var värst vad du visste mycket. Boston är inte bättre än NY enligt MIG och visst är det kanske svårt att få en plats i New York som au pair men då kan jag säga dig att min syster åkte med ett "bolag" där man fick bestämma vart man ville åka. Och att jag skulle tröttna på NY får jag väl se då. Det här är min dröm och har varit det så länge jag kan minnas så jag vill inte ha dina råd. Jag bestämmer min framtid hur jag vill. Hejdå.
Laura Kvist

2013-03-28 @ 20:58:11
- Jennie -

Gud va du svarar dåligt och med dålig attityd! Hon vill dig ju bara väl! Att det kanske inte precis hämnder att du just kommer till New york men att det blir bra ändå!

Svar: Jag håller humöret uppe i varje inlägg jag skriver men när jag skriver om mina framtidsdrömmar och mål vill jag inte få en anonym kommentar som säger att det kanske inte är möjligt. Jag förstår hur du tänker, att personen kanske bara ville mig väl men jag uppfattade det inte så på sättet hon skrev det. Och då har jag rätt på MIN blogg att försvara mina drömmar precis som jag vill.
Laura Kvist

2013-04-02 @ 13:10:42

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: