Mitt gymnasieval

Eftersom att många av er är intresserade av min linje och varför jag valde den så kommer ett helt inlägg tillängnat till er här. 
Jag går Natur variant estet Dans. Vi är 32 elever i min klass, en blandning utav rena naturare och natur dans- musik- teater- och bild estetare. Cirka hälften tjejer och hälften killar. 

Varför valde jag just denna linjen då? 
Jag har 0 koll på vad jag vill bli efter gymnasiet, men jag vet att jag vill kunna ha alla möjligheter, alltså kunna välja vad som helst att studera vidare till. Natur ger mig den möjligheten. Dock hade jag aldrig valt denna linjen om jag hade haft svårt för matte och no ämnena, men som tur är så är det mina favoritämnen. Varför jag valde variant estet dans var nog mest för att ha någonting att lätta upp all tufft plugg med. För vem tycker inte att dans är roligt? Vare sig man är bra eller dålig på det så blir alla glada utav det, och det var därför jag valde det. För att ha roligt. Jag har dansat lite från och till under hela mitt liv, men aldrig så seriöst. Sedan tänkte jag mycket på klassen, vad bra den skulle bli. Med både engagerade och estetiska personer, och så rätt jag hade! Jag tror att vår klass kan bli en riktigt härlig en. 
"Åh jag är verkligen intresserad av att höra mer om själva naturprogrammet, om hur det är och så!"
Jag ska vara ärlig mot er. Naturprogrammet är tufft, det innebär långa skoldagar, högt tempo, mycket plugg hemma och att man alltid är med på lektionerna. Många i min klass är så otroligt duktiga och snabba. Men man får inte glömma att vi alla kommer från olika grundskolor och har olika mycket kunskap om de olika ämnena. Vi läser cirka matte 1 h per dag, då vi både går igenom på tavlan och får jobba själva. Vi får också reda på hur många sidor som ska vara gjorda och de som inte är klara, gör man hemma. Vilket har gått bra hittills. 
Alla våra lärare är jättebra så det känns toppen. Det gäller bara att hänga med och inte vänta med något så kommer detta nog att gå prima även för mig! 

Dansen
Dans har jag på Falkenbergs gymnasium 5 h per vecka. Måndag efterm. och fredag förm. 1,5 timme street/jazz och 1,5 timme balett per dag. Vi är sammanlagt, med Falkenbergarna, femton dansare. Lärarna verkar jättebra och salarna är jättefina. Det enda negativa är väl att schemat är väldigt tajt och att det verkar som om vi missar estetveckorna. Men annars ska detta bli så jädrans kul! Vi dansade för första dagen idag och det var verkligen sååååå roligt!!!! 

Så en sammanfattning av allt detta är att Natur-estet äger. 

- Kira -

Du har gjort ett sjukt bra val, och kommer inte att ångra dig!! Underbart att du trivs hittils!<3

Svar: Hihi, ja & jag ska klara det här lika bra som du gjort/gör!!! Ja, känns så skönt! :D
Laura Kvist

2013-08-25 @ 16:58:55
URL: http://kirauhlin.com
- Alma Bengtsson -

Själv hade jag nog aldrig pallat natur, eftersom jag inte är så mycket för no, men dans hade varit kul!!
Har ni Lars-Anders i matte? :)

Svar: Det tror jag absolut du hade gjort Alma! :*Nej, vi har Jan :D
Laura Kvist

2013-08-25 @ 21:33:48
URL: http://photoab.blogg.se/
- Alexandra -

jag funderar på att gå samma linje nästa år, men jag undrar om man måste vara jättevig och så inför baletten, jag kan liksom inte gå ner i spagat eller så, haha!

Älskar din blogg!

Svar: Hej Alexandra! Vad roligt!Haha nej, absolut inte!! Jag kan inte ens nå mina tår när jag står och böjer mig ner. Vår balettlärare sa även att hon börjar md de allra första grunderna och går långsamt framåt.
Tack snälla du!
Laura Kvist

2013-08-28 @ 13:56:46

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: