070114

God kväll min kära vänner! Jag har haft en fullspäckad dag. Började med en tidig joggingrunda, kort men behövlig, följt av en tripp till Göteborg med Hanna. Vi kikade lite på rean, åt sushi och pratade. Fick med mig en plattång och en träningströja hem. Nu har jag precis ätit en god soppa efter en tur på gymmet. Ska ta en dusch, slänga på mig myskläderna, packa skolväskan och sätta på en film. Imorgon kör vi skola igen, och det är väl bara att vara positiv antar jag? Kram på er!

- Johanna -

Vilket gym tränar du på? :)

Svar: Friskis! :*
Laura Kvist

2014-01-07 @ 21:18:51
URL: http://johannam.blo.gg
- elin -

Hej! jagg undrar om inte du kan skriva lite om ditt gymnasieval! för att jag är en tjej som står mellan teknik och natur på ps och vi ska välja senast den 2:a februari, Jag har lite smått panik över allt! med hur täntke du? för du går ju en av de svåraste linjerna på ps.

Svar: Hej Elin! Eftersom detta mest berör dig får du ett svar här, hoppas det är ok! :*
Jag förstår att du är i panik, hehe. Jag tycker att du ska ställa dig frågorna:
1. Vad är jag mest intresserad av? Data, design och kopplingar eller natur, människokroppen och arv (osv)?
2. Är jag villig att gå från 8-16 varje dag?
3. Vill jag kunna ha möjlighet till alla utbildningar efter gymnasiet?

För mig var det superenkelt. Jag har alltid älskat biologi och naturämnena. Trots att teknik och natur läser samma mattekurs osv. så skiljer sig linjerna ganska mycket åt. Jag har ju INGEN ANING vad du tycker om mest.
Men såhär i smyg kan jag ju säga att vi naturare har bäst lärare på PS, goaste klasserna med studiemotiverade personer och vi kan vara stoltast när vi tar studenten. Men var beredd på högt tempo och långa dagar. Hoppas jag har hjälpt dig lite iaf och att vi kanske ses på natur nästa termin! Kram ;)
Laura Kvist

2014-01-08 @ 17:52:25

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: