SUPERWOMAN

Jag har alltid velat vara en superwoman som hinner allt, klarar av allt med bravur och som samtidigt är en bra vän och flickvän. Att ge 110% på prov, aktiviteter osv. har varit det enda i min värld. Någon form av prestationsångest har också alltid funnits, men det är nu i efterhand jag förstår att det var den som puschade mig framåt och fick mig att tro på min drömframtid. Som ni kanske märker har skolan alltid varit en viktig del för mig, nästan lite för viktig ibland. Det var betydelsefullt för mig att visa mig duktig i grundskolan, jag ville vara bäst, och ibland fick jag vara det. Sedan jag började gymnasiet har jag aldrig fått vara bäst, vilket har slitit mig i stycken vissa stunder. Nu har jag vant mig och min prestationsångest visar sig mycket sällan. Många säger att det inte handlar om att vara bäst utan att jämföra sig med sig själv och göra så gott man kan, visst håller jag med. Men jag, personligen, behöver den där formen av prestationsångest för att vara superwoman. 

Jag gick igenom mitt bloggarkiv här om dagen och läste "jag är en fartfylld tjej...". Det gör mig ledsen att inte kunna säga så längre. För ett årsedan tränade jag regelbundet, träffade vänner regelbundet, bloggade, red och älskade stalllivet, hade toppbetyg och ja, jag tyckte bara att jag och livet ägde. Idag är jag fortfarande lycklig men lat, omotiverad och lat. Det var först igår jag kom på mig själv att "fan, att vara effektiv har alltid varit min grej, men vad är jag nu?". Jag har alltid varit en sån som flänger från ställe till ställe och under luckorna däremellan pluggar steneffektivt. Jag saknar den Laura. Min syster sa "men det är inte konstigt att bli tonårslat", kanske är det det jag blivit, men det passar verkligen inte mig och min hälsa mår inte bra utav det. Att dansa 5 timmar i veckan, gå i skolan långa dagar och plus på det ha ett jobb räcker liksom inte för mig. 

Sååå, vad jag vill komma till: Det är påsklov och jag har möjligheten att sätta igång att vara effektiv igen! Ny bloggdesign är på G, jag ska köra en riktigt bra träning-och matvecka, plugga lite, samt umgås med vänner och familj och bara bära på en massa glädje och skippa latheten. NU KÖR VI!

- Siri -

svar: hej laura!! det är heeeeelt okej, riktigt fin blev designen!! Xx

2014-04-13 @ 15:36:41
URL: http://www.sirielisabeth.blogg.se

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: