Svar på frågestunden Del 2

- Jag fick otroligt många frågor, tack för det! Men tyvärr kunde jag inte svara på alla så jag har fått ta bort några -

Vad tror du folk får för uppfattning av dig när du går på stan?
Att jag är en liten bitch. Haha, jag går alltid med musik i öronen och då lever jag mig verkligen in i musiken och ser ner på alla andra för jag känner mig så cool typ. Men det är jag ju inte såklart!

Vilket plagg i din garderob använder du som mest sällan?
Kommer ni ihåg de gamla tajta boxer linnena från Gina som alla hade förr? Har typ 10 sådana.
 
Vad tycker du om Justin Bieber, visst är han en guldkille?
Jaaaaaa, och snygggg!!!
 
Hur ser en helt vanlig dag ut för Laura Kvist?
En helt vanlig vardag går jag upp, fixar mig, drar till skolan, kommer hem vid 3, äter, pluggar/rider/tränar/är med vänner/slappar, äter middag med familjen och myser tills läggdags. 

Springa runt helt naken i skolan, första dagen på gymnasiet eller äta 3 kg olagat kött?
Äta 3 kg rått kött haha!!
 
Vad heter den bästa boken du någonsin har läst?
Som jag vill vara - Handlar om tonårslivet. En tjej som blir med barn och det skapar problem med killar osv. 
 
Har du någon speciell "morgon - rutin"? Isåfall, hur ser den ut?
Vaknar halv 7, äter, sminkar mig, fixar håret, borstar tänderna, packar väskan och går.
 
Följer du dina följare på instagram om dom vill och har?
Nja. Inte alla men vissa! @laurakvist
 
Hur ser den perfekta semestern ut för dig?
Solsemester - Bara ta det lugnt och njuta på stranden. Tycker inte om att göra utflykter och sånt då.
Storstadssemester - Se så mycket som möjligt. 
 
Hur långt vill du komma med din blogg?
Få några tusen läsare per dag och bli en omtyckt bloggare. Inte tjäna särskilt med pengar utan bara blogga för skoj skull. Och självklart - Inspirera folk!
 
Favoritsmak på Ben&Jerrys?
Cookie Daugh :D

Vem är din favorit storbloggare? 
Kenza och Fanny Lyckman. 
 
Din favoritgodis?
"Melonbåtar", mmmmm
 
Vad spenderar du mest pengar på?
Mat hehe, och kläder. 
 
Hur ska en riktig vän vara för dig?
Sig själv tycker jag är det viktigaste! Och så ska jag kunna lita på personen till 110%. 
 
Har du smakat på vin/sprit eller är det cider som gäller?
Alltså smakat och smakat, jag dricker inte. Men isåfall är det cider.
 
Skulle du vilja bo på landet?
Nej, men det hade varit mysigt i typ någon vecka då och då.
 
Kammar du ditt hår direkt efter att du gått ur duschen?
Ja tyvärr så gör jag ju det.
 
Beskriv dig själv med 3 ord?
Drivig, glad och mogen.
 
Vad har du för betyg i skolan?
273 poäng. 9 st B och resten C.
 
Är du allergisk mot något?
Nej, men jag nyser av mörk choklad. Hihi, jag vet. Jättekonstigt!
 
Vem umgås du helst med en fredagskväll?
Pojkvännen eller tjejerna.
 
Hur många olika byxor har du?
7 st men använder bar 4 ;)
 
När tycker du att man ska börja sminka sig?
Så sent som det går! Inte innan 6an iaf!
 
Vad är du mest rädd för?
Att någonting hemskt ska hända mina nära och för havet. Långt ute på havets djup, waaah SCARY. 
 
Hur många killar har du haft?
Haha, seriösa? 1. Oseriösa? Kanske 10 ;)
 
Hur skulle du beskriva din stil?
Lite som alla andra men ändå inte. Genomtänkt men enkel och skön.
 
Vad vill du bli när du blir stor?
Psykolog eller Psykiatriker.
 
Hur gammal är du?
1997, fyller 16 i sommar!
 
Vem skulle du ta med dig om du skulle flytta till Thailand över 4 månader?
Mina två bästisaaaar :D
 
Är du utseendefixerad? 
Ja, men inte överdrivet. 
 
Är det inte konstigt att du och din pojkvän går i samma klass?
Nja, ibland kan det vara jobbigt. Men vi tycker om varandra så himla mycket att vi saknar varandra när vi är 5 meter ifrån varandra haha. Man får jobba på det, men det går!
 
Hur och när blev du och din pojkvän tillsammans?
Okej, då tar vi historien. Jag och David har alltid haft någonting emellan oss och det kom fram extra mycket under förra våren. Kvällen innan jag skulle på läger (30 juni) så träffades vi och där kom vår "riktiga" kyss. Sedan sågs vi knappt på hela sommaren eftersom jag var borta mycket och annat hände. När vi sedan träffades i skolan så kändes allting väldigt konstigt och ingen av oss visste egentligen hur det låg till. Sedan när David kom hem från en resa så förstod vi båda hur mycke vi tycker om varandra och ja, nu är vi tillsammans :D
 
Har du och din pojkvän gått i samma klass hela f-9? Isåfall var det nu i 9:an du förstod att du var kär i han?
David började i min klass under.. 6an tror jag? Och då var vi "tillsammans" haha, och vi har väl egentligen haft "en grej" sen dess men nu har det ju blivit så mycket seriösare. 
 
Kan du hålla med om att 1D's låt I Would gör en sjukt glad? hihi
Jaaaaaa, LÖÖV IT
 
Facebook/Instagram? 
 
Vad tränar du & hur ofta?
Jag tränar på friskis och svettis. Jag både gymmar och går på pass, antingen Medel eller Fuego och tänkte testa på step och core nu med. Hur ofta beror på hur mycket jag har runt omkring. Jag försöker hinna med minst en gång i veckan iaf. 
 
Dricker du alkohol?
Nope.
 
Hur många läsare har du?
Min statistik mätare har varit lite konstig på sistånde. Ena dagen står det 120 och nästa 7 så jag vet inte riktigt men lite över 100.
 
Har du färgat/tonat ditt hår någon gång?
Ja, jag färgade håret brunrött en gång. Största misstaget jag har begått i mina 15 åriga liv HAHA.
 
Tycker du om dig själv som person?
När jag tänker efter, så ja! Finns inte mycket jag vill ändra på och jag är lycklig, är man det så har man kommit långt tycker jag.

Hur söt är jag (Vlerta) på en skala 1-10?
En solklar 10 honey!
 
Vad har du för kamera?
Canon 500d + Canon 50 mm objektiv.
 
Har du en macbook air eller pro?
Jag har en macbook air.
 
Vem är din närmsta killkompis förutom David?
Felix :D
 
Favoritämne?
Matte och Biologi.
 
Har du någon konstig egenskap som ingen vet om?
Jag kan göra luftrapar om det är någon egenskap haha? :D
 
Kan du visa en bild på dig när du var ca 11 år?
 
 
Hur gör du ditt hår på morgonen?
Jag har mina moment varje dag, hehe:
1. Tvättar det ALLTID på kvällen, och gör en stram, låg fläta som jag sover i.
2. Tar ut flätan på morgonen, plattar underhåret och lockar det översta. 
Jättesvårt att förklara, vill ni ha ännu en film kanske? Kommentera!
 
Vart köper du oftast dina kläder?
Gina, H&M och Zara!
 
Vad skulle du göra om du vann en miljon på lotto?
Spara mycket, skänka till fattiga barn och resa jorden runt!
 
Skulle du vilja resa jorden runt? Även om det skulle ta två år?
Jaaaaa, det är en dröm jag har!
 
Vilket ämne satsar du mest på?
Matte och No-ämnena! 
 
Nämn 5 saker du absolut vill göra innan du dör?
- Åka på safari i Afrika. 
-Hoppa fallskärm.
-Bo i New York.
-Få barn.
-Vinna på lotto. (haha)
 
Har du lätt i skolan?
Jaaa, det får man väl säga att jag har!
 
Hur lång är du?
Ynka 160cm.
 
Har du någon gång ljugit för dina föräldrar?
Vem har inte? ;)
 
Vad gör du helst när du är ledig?
Ingenting. Alltså verkligen ingenting. Ligger och kollar film men ändå inte typ.
 
Vad är det absolut viktigaste för dig?
Att min familj och vänner mår bra.
 
Favoritbild på dig och David?
Vem och vad gör dig gladast just nu?
Just nu? David.
 
Är du jättejätte kär?
Jaaaa ♡
 
Vad gör du hemma när du inte har någonting att göra?
Sitter vi datorn, fotar, kollar på film, ringer en kompis, osv.
 
Vill du tatuera dig? 
Nej, faktiskt inte! 
 
Hur är du i klassrummet?
Pluggisen och lite töntig tror jag, hehe.
 
 
Vad fick dig att börja blogga?
Alla bloggade, min bästavän bloggade och jag ville testa jag med! 
 
 
Har/vill du ha tandställning?
Jag har inte och vill inte ha :)
 
Har du varit på blogg.se's framsida någon gång?
Tyvärr har jag aldrig lyckats synas där.
 
När fick du din första kyss och var den bra?
Det var nog när jag gick i 6an eller något och nej haha, den var stel! 
 
Något bra bakrecept?
Klick
 
Är du helsvensk? 
Nej, faktiskt inte. Min mamma är född i Norge! 
 
Hur blev du, Linn och Hanna bästisar?
Jag var lite lost och började umgås mer och mer med Hanna. Sen blev det vi tre bara. Simple as that :D
Hur länge har du bloggat?
Ungefär 1 och ett halv år. Hade en annan blogg före denna.
 
Varför började du rida?
Har alltid älskat hästar och tyckt de har varit fina. Började när jag var 6 tror jag och slutade något år efter, och sedan började jag igen eftersom jag saknade det så mycket!
 
Har du/ vill du ha piercingar?
Räknas hål i öronen? Har 3 hål i öronen och inget mer och vill inte ha fler.
 
Favoritminne med David?
25 oktober. David kom hem från en resa och kom springandes i korridoren i skolan. Och alla hans vänner + mig (jag vet, fett weirdo haha) sprang mot han och han "såg bara mig". I det ögonblicket visste vi att vi verkligen tyckte om varandra och det är den dagen vi räknar som när vi blev tillsammans. Det var verkligen som i en film haha!
 
Sminkar du dig varje dag?
Ja, tyvärr! Känner mig så ofräsch annars!
 
Om du hade en egen häst, vad skulle den heta?
Dreamboy är väldigt sött tycker jag!
 
Vem har du bäst relation till i din familj?
Alla!
 
Vad får man oftast för "första intrycket" av dig?
Oj, ingen aning! Liten, glad och gullig kanske? :D
 
Har du stora förväntningar på dig själv?
Ohja. För stora. Jobbigt stora ibland.
 
Vad är det bästa med att blogga?
All respons man får från er läsare! Tacktacktack! Och så är det roligt att kolla tillbaks på åren som gått.
 
Vem inspirerar dig mest?
Oj, jag inspireras av så många! Men just nu inspireras jag mycket av http://andreaviktoria.blogg.se
 
Favoritfilm?
Världens finaste film, The Notebook.
 
Brukar du ha mål innan du gör något?
Jag tror jag har det utan att tänka på det. 
 
Plattar du ofta ditt hår?
Inte hela håret utan "smådetaljer" varannan dag.
 
Gillar du att vara ensam?
Haha ja, jag äälskar att vara ensam. 
 
Vart vill du resa just nu?
Maldiverna!!!
Vad är det finaste på dig själv tycker du?
Men hjälp, vad svarar man här? Jag tycker om minaögon och mage.
 
Bästa stället du varit på?
New Yooooork 
 
Ska du och Linn ha en Liveshow igen?
Jaaa, vi planerar en i vår :)
 
Vad gjorde du på nyår?
Jag lagade trerätters hemma hos mig med tjejerna, och hade det allmänt bra. Och träffade David en stund strax efter 12-slaget.
Favoritparfym?
CLEAN  - Showerfresh
 
Hur är din familj som personer?
Mamma- Hur förklarar man min mamma? Jo, min mamma är en sådan kvinna som tar på sig läppstift innan hon ska träna. Min mamma vill alltid ha det elegant runt omkring sig och älskar kultur, böcker, tavlor, fransk musik osv. Hon är väldigt duktig på att laga mat och allt som har med hemmasysslorna att göra. Hon stöttar alltid mig och min syster och tar oss i första hand.
Pappa- Min pappa är en stilig man som jobbar ganska mycket. När han är ledig hittar du han antingen i skidspåren, i skogen eller ute i naturen tittandes på fåglar. Också han är väldigt kulturell av sig och älskar klassisk musik. Haha. Han älskar värme och speciellt Italien. Han är väldigt stöttande och hjälper mig med väldigt mycket.
Storasyster - Lovisa är en drivande och framåt storasyster med en massa fantasi och idéer. Hon är duktig på så mycket och har alltid varit en väldigt bra syster. Jag och Lovisa har aldrig bråkat på riktigt, och ja det är sant.
 
Vad gör du oftast på helgerna?
Slappar, träffar vänner/pojkvän, pluggar och slappar.
 
Vilket är ditt absoluta favoritord?
Hena- Benena ( Hannas smeknamn made by me)
 
Saknar du den gamla tiden som liten?
Ja, allting var ju så lätt då. 
 
Skriver du dagbok?
De dagar någonting extra har hänt: Ja!
 
Party eller hemmakväll?
Jag kommer nog alltid vara en hemmatjej även om party kan vara roligt då och då.
 
Vem står dig närmast på denna jord?
Hanna och Linn, dem vet allt och lite till.
 
Något du skulle vilja ändra på dig själv?
Mina ben skulle gärna kunna växa lite till!
 
Vad lyssnar du på för musik?
Här hittar du min spotifylista.
 
 

- Anonym -

Alltid så himla kul och läsa dina svar! Skulle jätte gärna vilja ha en video på hur du gör ditt hår för jag förstår inte riiiiktigt;) kram ha det bra!❤

Svar: Okej, det kan jag kanske fixa! Kram ❤
Laura Kvist

2013-01-29 @ 18:46:45
- Anna -

Ja!
Gör en video på hur du fixar ditt hår :D
Kan du kanske inte göra en morgon/kvälls rutin video också? :)

Svar: Haha, vad roligt att ni gillar videos! Jag ska se vad jag kan fixa! :D
Laura Kvist

2013-01-30 @ 20:47:41
- Anonym -

åh vad jag vill vara dig just nu. fin snäll söt gullig omtänksam person som inte gör något dåligt. som har bra betyg inte dricker eller knarkar för att fly verkligheten, som kan stå ut med svensk vinter som inte gör allt för att få lite drama. som inte håller på att förstöra sitt liv för man är så sjukt rastlös av den här svenska jävla vintern, som är omtykt i skolan, som inte slår ner folk eller häller vatten på dom som inte smider onda planer på hur man ska förstöra någons liv och dessutom så misslyckas jag å alla hatar mig ist :'(

2013-02-12 @ 19:03:48
- Anonym -

glömde, perfekt familj perfekt ork för skolan, fint utseende, fin pojkvän, fint liv fin ork, jag orkar inte mer!!!!!!! hellre töntig än den jag är!!!!! varför kan jag inte vara blyg????????????????

2013-02-12 @ 19:06:50

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: