Svar på frågestund del 2


Hur länge har du fotat? 
- Fick min första kamera när jag fyllde 8 år men hade ju fotat tidigare med mammas kamera. Men det började på "riktigt" när jag fick min systemkamera sommaren 11.


Gör du gratis designer? :) 
- Skulle vilja för det är himla roligt men har icke tid med det :(

I vilket program redigerar du dina bilder? :) 
- Photoshop Elements 3.0

Varför har du döpt din blogg till nessona?
- Mitt alviska namn är Nessa Oronrá. Jag satt och mixtrade lite med bokstäverna och fick ihop namnet Nessona. Så ja, man kan säga att Nessona är mitt alviska namn! 

Hur länge har du haft din kamera? 
Betalade du själv?
- Fick den 23 Juni 2011, så 8 månader kanske? 
Nej, jag fick den i födelsedagspresent :D

Har du gått någan fotokurs?
- Nej, det har jag inte än :)

Hur bra är den med dina objektiv, batterigrepp (om du nu har nått då:) mellan 1-10?
- Beror ju på vad man jämför med, men för mig, 7 kanske! Det jag har funkar suveränt för mig :)


Vad får dig att fortsätta blogga?
- Ni, bloggläsare! Utan er hade bloggen varit nere för längesedan! Ni är guld värda ska ni veta ♥

Vad tycker du om din kamera, för och nakdelar osv.
- Jag älskar min kamera! Fördelar: Lätt för nybörjare, mycket inställningar, inte så tung, bra videoinspelning, många megapxlar och stor skärm! Nackdelar: Kan vara jobbig att bära med sig & ingen uttagbar skärm. Finns inte så mycket dåligt med den faktiskt! 

Hur kom det sig att du gjorde en blogg?
- Har alltid velat ha en blogg och har man en galen bloggbästis så dras man liksom med.

Hur många bloggar har du haft innan denna? (om du har haft några innan denna då.)
- 2 stycken!

Vad tycker du mest om att fota på?
- Natur & mat!



Hur länge har du varit crazy i 1D? 
-Hm, 21 Januari startade det. Så 51 dagar idag! :D

Ska du beställa biljetter till någon One direction konsert i typ London 2013? :)
- Det är min dröm men nej, inte som det ser ut nu. Min vän Ellen fick biljetter till London & när jag hörde det började jag att gråta, haha! Både av avensjuka och glädjetårar, är väldigt glad för hennes skull! ♥


När började du gilla 1D och varför? :)
-21 januari! Jag vet inte riktigt, kollade på klipp hemma och sedan på kvällen sov jag hos Linn. Då dansade vi loss hela kvällen till One Direction, och efter det har det bara rullat på & blivit mer och mer!

Zayn, Harry, Niall, Louis, Liam ? Vilken är din favvo?
-Tycker om alla men Harry är min absoluta favorit ♥


- Anonym -

ellen vem?

2012-05-25 @ 07:16:24

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: